FCL Göbeklitepe Novigado Projesi-2

GÜNEŞ SİSTEMİ VE GEZEGENLER HAKKINDA HER ŞEY...

Senaryonun İçeriği: Güneş Sistemi ve Gezegenler

Senaryonun Uygulandığı Sınıflar: 7/A (FCL Göbeklitepe) ve 5/A 


Günümüz dünyası hava kirliliği ve iklim değişikliği, ormanların tahrip edilmesi, türlerin soylarının tükenmesi, toprak degradasyonu, aşırı nüfus artışı, enerji kaynaklarının yok olması gibi problemlerle karşı karşıyadır. Bu problemler ileride daha fazla sorunlara yol açacak gibi duruyor.

İnsanlığın son yıllarda üzerine en çok düşündüğü konulardan biri de bir gün Dünya dışında bir gezegende yaşayabilecek miyiz? 

İçinde yaşadığımız mucizevi gezegenimizin üzerinde şimdiye kadar yaşamış canlı türlerinin yüzde 99'undan fazlası yok oldu. Üstelik listeye sık sık yeni türler ekleniyor; gezegenimizdeki canlı yaşamı, biz günlük hayatın telaşı içinde hiç fark etmesek de tükeniyor. 

Biz de bu araştırmalar ve bilgiler ışığında senaryomuzu oluşturmaya karar verdik. Senaryomuzu öğretmen arkadaşlarımızla beraber öğrencilerin ilgisini çekecek şekilde tasarladık. İçerisinde ilgi çekici problemler kondurduk, öğrencilerimizin bu problemlere çözümler üretmelerini ve Güneş Sistemini ve Gezegenleri kavramalarını sağlamaya çalıştık.

Öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizle beraber yaptığımız çalışmaları adım adım izleyelim.




Etkileşim:

Öğretmenimiz dersin başında öğrencilerine sorular sorarak öğrencilerin ilgisini derse çekmeyi başardı. Sorulan ilk soru şuydu: ''Dünya'nın yaşadığı problemler nelerdir?'' öğrenciler bu sorun üzerine yoğunlaşmaya başladılar ve beyin fırtınası yaparak Dünya'nın yaşadığı problemlerin ne olduğu konusunda tartıştılar. Öğrencilerimizin söyledikleri problemlere müdahil olunmaksızın tümü tahtaya yazıldı. Daha sonra '' Başka bir gezegende yaşama imkanımız olsaydı, hangi gezegende yaşardınız?'' sorusu yöneltildi. Öğrenciler bu soruya ilginç yanıtlar verdi. Kimi öğrenci bilgi bazı gezegenlerin özelliklerinden yola çıkarak cevap verdi kimisi de sadece gezenin dış görüşünden etkilendiği için soruya yanıtlar verdi. 

Daha sonra öğretmen ''Güneş Sitemi ve Gezegenler'' konulu bir video açacağını bu videoyu dikkatli dinlemelerini ve aynı soruyu video sonunda tekrar soracağını söyledi. Öğrencilerimiz videoyu izlediler ve aynı soru tekrar yöneltildi. ''Başka bir gezegende yaşama imkanımız olsaydı, hangi gezegende yaşardınız? '' Öğrencilerimizin bu soruya ikinci defa yanıt verirken kimileri öğrendiği gezegen özelliklerinden yararlanarak yaşamak istediği gezegeni değiştirmeye karar verdi. 






Araştırma, iletişim, eleştirel düşünme

Öğrenciler videodan izledikten sonra gruplara ayrılarak ''Güneş Sistemi ve Gezegenler '' konusu ile ilgili derinlemesine bir araştırma çalışması yapmaya koyuldular. Araştırma esnasında seçici okuma ve not almaya yöntemlerini etkin kullanarak edindikleri sıra dışı bilgileri ellerinde bulunan a4 kağıtlarına kaydettiler. Araştırmalarında elde ettikleri bilgiler hatırı sayılır bir seviyeye geldiği kanaati oluşunca araştırmalarını tamamlayıp bilgileri tartıştı ve hangi bilgileri ürünlerinde kullanacaklarına karar verdiler.

Araştırma sırasında gruplar web tarayıcılarından ve yazılı-görsel materyallerden yararlandılar.









Üretim, iş birliği, yaratıcılık 

Gruplar elde ettikleri bilgiler ışığında ürünlerini ortaya koymaya başladılar. Öğretmenimiz bu esnada sadece öğrencilerine rehberlik etmeyi tercih. Her grup arzu ettiği şekilde ürünlerini ortaya koydu.

Öğrencilerimiz ürünlerini üretirken çeşitli web2 araçlarını (canva, bubl.us, stop motion, powtoon, plickers vb.) kullandılar. Ayrıca isteyen öğrenciler de bireysel isteyen öğrenciler  grup çalışmaları ile ürünler geliştirdiler.

Üretilen ürünler sonucunda  çok çeşitli materyaller elde ettik. Ortaya afiş, video animasyon, kavram haritası, stop motion, hikaye oluşturma test oluşturma gibi ürünler çıktı.

 Ürünler üretilirken çok çeşitli disiplinlerden de yararlanma fırsatı bulundu. Güneş Sistemi ve Gezegenler konusunda Fen Bilimleri dersinden, Web-2 araçlarını kullanırken Bilişim Teknolojisi dersinden, hikaye yazılırken Türkçe dersinden, üç boyutlu materyaller tasarlarken Teknoloji Tasarım dersinden ve hikaye yazımında oluşturulan görsellerde Görsel Tasarım derslerinden etkin bir şekilde faydalanıldı.

Linke tıklayarak hikayemizi okuyabilirsiniz.

https://drive.google.com/file/d/1FFII4w8ELgXOabyM6aPnhyX3hq8jw6D3/view?usp=sharing












Üretim, yaratıcılık, iş birliği, iletişim 

Öğrencilerimiz ürünlerini üretirken sınıflarında bulunan ve materyallerden de yararlanarak üç boyutlu tasarımlar oluşturmaya karar verdiler. Tasarımlarını oluştururken fon kartonundan, el işi kağıtlarında, balonlardan ve iplerden faydalandılar

Çalışma sonucunda çok çeşitli materyaller tasarlandı ve oluşturulan üç boyutlu tasarımlar sınıf ortamında sergilendi. 










İş birliği, iletişim 

Öğretmeniniz öğrencilerinin üretim alanında ürünlerini üretip yorulacaklarını öngördüğü için hem dersi hem de öğrencilerini aktif hale getirmek ve öğrencilerin eğlenmelerini sağlamak adına tasarladığı oyunu öğrencileri ile beraber oynamaya karar verdi.

 Öğrenciler sınıfın belirli alanlarına gezegenlerin resimleri astılar. Öğretmen üzerinde gezegenlerin özelliklerinin bulunduğu kağıtları öğrencilerine tek tek dağıttı ve hepsinin kağıtları aynı anda açmasını söyledi. Öğrenciler ellerindeki kağıtlarda yazan özelliklere göre o gezenin altında toplandılar ve herkes elinde bulunan kağıdı okudu. Öğrenciler arkadaşlarının doğru gezegende olup olmadığı konusunda tartıştılar.









Sunum, iletişim, iş birliği, değerlendirme, Geliştirme, Yaygınlaştırma

Ürünlerini üreten gruplar Web-2 araçları ile üretilen ürünleri ve oluşturulan hikayeyi sınıfımızın ana bilgisayarına slack ve camscanner programlarını kullanarak aktardılar. Böylece sunum için hazırlıklarını tamamlayıp uygun ortam oluşturdular.

Her grup bir ya da iki arkadaşını ürünlerini sunmaları için seçti ve gruplar tek tek sunumlarını gerçekleştirdiler. Bu sayede her grup ürünlerini arkadaşlarına tanıtma fırsatı buldular.

Tüm gruplar sunumlarını tamamladıktan sonra değerlendirme aşamasına geçildi. Öğretmen tüm grupların çalışmaları ile ilgili yorumlarını dile getirdi ve her çalışma için de öğrencilerin fikirlerini sordu. Böylece ürünleri hem öğrencilerimiz hem de hem de öğretmenimiz değerlendirmiş oldular. Bu değerlendirme esnasında dile getirilen yapıcı yorumlar bu çalışmalarımıza ve yapacağımız diğer çalışmalarımıza ışık tutmuş oldu. 

Gruplar yapılan değerlendirmeler sonucunda ürünlerine ufak telek donuşlar yaparak çalışmalarını en iyi şekilde geliştirme fırsatı yakalamış oldular. Daha sonra da ürünlerin çıktılar alınarak diğer sınıflara sundular ve ürünlerini yaygınlaştırdılar. Yaygınlaştırma aşamasından sonra çalışmalarımızı tamamlamış olduk.





















Çalışmalarımız ile ilgili kısa bir video. İyi seyirler dileriz. 

FCL Göbeklitepe Öğrencileri ve Öğretmenleri













Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FCL Göbeklitepe Novidago Project